Jak zorganizować oprawę muzyczną imprezy ?

Na początku poszukajcie w internecie.....

W internecie jest bardzo dużo ofert przeróżnych zespołów lub osób zajmujących się tymi sprawami. Dobrze jest wybrać zespół sprawdzony, polecany przez innych lub taki który grał na imprezie na której byliśmy i się nam spodobał.

Oczywiście ważne jest jakiego rodzaju oprawy muzycznej oczekujecie:

- Czy ma to być osoba która odtwarza muzykę z płyt CD, tzw. "DIDŻEJ", który pewnie "zawoła" połowę ceny zespołu, grającego na żywo. Plusem tego rozwiązania jest to, że piosenki będą odtwarzane w orginalnym wykonaniu. Minusem zaś to, że będzie się tego słuchać jak na imprezie w domu tylko że głosniej, dzwięk będzie płaski pozbawiony dynamiki. Piosenki będą się różnić jakością nagrania, w zależności lat w których została nagrana.

- Czy ma to byc zespół trzyosobowy grający z półplaybacku, w branży nazywani dyskietkowcami Podkład muzyczny jest odtwarzany zazwyczaj przez instrumenty klawiszowe lub laptop, a na żywo "idą" tylko wokale, często też saksofon lub gitara. Plusem takiego zespołu jest jedynie to, że słyszymy śpiew wokalistów, minusem jednak muzyka, która zazwyczaj brzmi w wszystkich piosenkach tak samo. Taki zespół zwykle kosztuje tyle samo co pełny skład grający muzykę "na żywo".

- Czy w końcu ma to być zespół grający "na żywo". Na stronie takiego zepsołu właśnie jesteście. Zespół taki różni się od opcji wymienionych powyżej tym, że nie udaje, że gra.
Muzyka od podstaw jest grana "na żywo". Taki zespół posiada perkusję, gitarę basową, rytmiczną, klawisze, instrumenty dęte oraz oczywiście wokalistów. Ma to znaczny wpływ na brzmienie i odbiór myzyki. Odbiorca słyszy wszystkie instrumenty i widzi osoby, które na tych instrumentach grają. Jeżeli ktoś kiedyś był na koncercie to wie o co chodzi, jaka jest różnica pomiędzy muzyką z płyty a graną na żywo.
Muzyka brzmi naturalnie, ponieważ wydobywa się z instrumentów, nie z wcześniej nagranych podkładów czy sampli.
Zespół grający na żywo ma także możliwość improwizacji, przedłużania piosenek w przypadku gdy goście dobrze się bawią przy danym utworze. DIDŻEJ czy zespoły grające z podkładów takiej możliwości nie mają. Włączają start i piosenka ma określoną długość, kończy się tak jak utwór włączony w odtwarzaczu CD.

Minusem zespołów grających na żywo z pewnością jest to, że grane piosenki nie zawsze zabrzmią jak orginalne aranżacje. Nie da się powtórzyć warunków w studio nagraniowym i osiągniętego w nim brzmienia zespołu który orginalnie nagrał piosenkę.




Inne sprawy związane z organizacją wesela - przykładowy poradnik, jeżeli zdecydowaliście się zawrzeć związek małżeński.


Najlepiej zacząć od wyznaczenia daty ślubu i wspólnego omówienia najważniejszych kwestii. W dalszej kolejności należy odbyć spotkanie w gronie rodzinnym (obie rodziny mogą mieć różne zdanie na temat organizacji ślubu i wesela). Taki porządek i stanowczość Młodych zapobiegnie ewentualnym nieporozumieniom na tym tle i usprawni przygotowania. Warto opracować sobie wstępny bilans przewidywanych wydatków i jasno ustalić, która strona za co płaci.

Aby nie pogubić się w natłoku spraw związanych z organizacją ślubu i wesela, warto przygotować sobie specjalny terminarz. Przyda się on nie tylko do planowania i notowania ważnych spraw związanych ze ślubem, ale będzie też potem wspaniałą i oryginalną pamiątką.

Treminarz przygotowań ślubnych określa się na czas od 2 lat do 6 miesięcy przed ustaloną datą - w zależności od tradycji, rangi wydarzenia czy woli przyszłych współmałżonków, a także od terminu i rodzaju ślubu. Zaplanowanie czynności związanych z zabawą weselną zależeć będzie w dużym stopniu od rodzaju sali i od koniecznego zaangażowania się w organizację wesela. Najmniej pracy jest oczywiście w przypadku wynajęcia restauracji lub firmy cateringowej (co w naszym języku znaczy "gastronomicznej"). Niektóre rzeczy, jak salę weselną, zespół muzyczny i kamerzystę, warto zaplanować i zarezerwować wcześniej, aby uniknąć konieczności brania co popadnie.
- Pierwsze i najważniejsze to określić wstępnie datę ślubu i sporządzić listę wszystkich rzeczy i spraw związanych z tym wydarzeniem.
- Kolejna - "wbić" to w ramy czasowe i określić wstępne koszty - konfrontując z przewidywanym budżetem. W ten sposób unika się wielu rozczarowań. Zadanie wcale nie jest łatwe, ale może być świetną zabawą, próbą wspólnego bycia i zarazem szkołą kompromisu dla narzeczonych.
Prezentowany harmonogram przygotowań pozwoli zaplanować najważniejsze czynności. Ramy czasowe mogą różnić się w zależności od sytuacji.
12 miesiący wcześniej
- ustalić wstępnie datę ślubu
- zdecydować, gdzie będzie wesele i zarezerwować salę
- ustalić wstępną liczbę gości
- zaplanować urlop i ewentualną podróż poślubną
- zarezerwować zespół muzyczny (nawet wcześniej), kamerzystę i fotografa (wcześniejsza rezerwacja zapewnia wybranie obsługi którą sobie życzymy, a nie takiej która ma akurat wolne)
6 miesięcy wcześniej:
- zaplanować, jaki to będzie ślub - cywilny, kościelny, czy konkordatowy
- ustalić datę ślubu (należy wziąć przy tym pod uwagę wolne terminy wynajęcia sali, zespołu muzycznego, kamerzysty)
- obejrzeć wystrój sali i kościoła, najlepiej podczas uroczystości (uwaga: na zły wystrój kościoła można przymknąć oczy, ale trudno brać ślub z zatkanymi uszami - trzeba posłuchać organisty, zawsze można wziąć innego);
- ustalić listę gości;
- w przypadku dużej ilości rodziny i znajomych zaplanować osobne przyjęcie "poślubne" dla przyjaciół, którzy "nie zmieszczą się" na weselu
5 miesięcy wcześniej
- zacząć przygotowywać potrzebne dokumenty (metryki urodzenia, świadectwa chrztu i bierzmowania, itd.);
- zorientować się w terminach nauk przedmałżeńskich (trwają od 8 do 4 tygodni);
- zdecydować, czy stroje będą wypożyczane, szyte czy kupowane i czy panna młoda przebiera się o północy po tzw. oczepinach;
- zamówić usługi dekoratorskie i samochód ślubny;
4 miesiące wcześniej
- "zaklepać" w urzędzie i kościele termin uroczystości i ustalić jej przebieg,;
- złożyć wymagane dokumenty;
- zamówić organistę i ustalić z nim repertuar;
- poprosić świadków i druhny;
- obejrzeć dostępną na rynku ofertę sukni ślubnych (internet jest bardzo pomocny - pozwala zorientować się w trendach, ułatwia poszukiwania i wstępną selekcję);
3 miesiące wcześniej
- kupić ubranie dla pana młodego i suknię dla panny młodej;
- dobrać dodatki- wybrać i zamówić zaproszenia ślubne;
- zamówić ewentualny transport dla gości i nowożeńców, zarezerwować ewentualny nocleg
- powiadomić druhny i świadków o kolorystyce kreacji ślubnych (by nie wystąpili w podobnej czy identycznej)
- ewentualnie zarezerwować podróż poślubną i zapewnić sobie w pracy urlop na czas ślubu i podróży
- zaplanować wieczór kawalerski i panieński
- Młodzi przystępują po raz pierwszy do spowiedzi. Podczas spowiedzi przy konfesjonale należy zaznaczyć, że jest to spowiedź przedślubna, otrzymuje się wtedy wpisy do zaświadczeń, które trzeba będzie złożyć w kancelarii parafialnej.
- należy rozpocząć uczęszczanie na kurs przedmałżeński, który z reguły trwa od 7 do 10 tygodni.
2 miesiące wcześniej
- należy rozpocząć spotkania w poradni rodzinnej, które mogą trwać nawet 6 tygodni;
- po ukończeniu nauk przedmałżeńskich i odbycia spotkań w poradni rodzinnej należy złożyć potwierdzenie;
- po wygłoszeniu zapowiedzi narzeczeni dostarczają do kancelarii zaświadczenie o wygłoszeniu zapowiedzi. Zarówno prośbę o ich wygłoszenie jak i zaświadczenie o ich wygłoszeniu w drugiej parafii trzeba złożyć we własnym zakresie, gdyż te dokumenty nie zostaną przesłane automatycznie do- i z parafii, w której ślub się odbędzie;
- rozesłać zaproszenia i zawiadomienia z prośbą o potwierdzenie przybycia (to pozwala zmniejszyć koszty wesela, uniknąć pustych miejsc przy stołach);
- wybrać obrączki (kupuje je pan młody);
- ustalić przewidywaną ilość gości i menu w restauracji, gdzie będzie wesele;
- zabezpieczyć noclegi dla przyjezdnych gości i transport pary młodej oraz gości weselnych;
- wstępnie "rozsadzić" gości przy weselnym stole;
- zamówić wiązankę ślubną, stroiki, tort weselny, wizytę u fryzjera i kosmetyczki;
- wizyta u kosmetyczki, dentysty, przymiarka fryzury, itp. ;
miesiąc wcześniej
- przymierzyć suknię i garnitur;
- zarezerwować termin u fryzjera i kosmetyczki, wykonać próbę makijażu i fryzury;
- ustalić wszystkie szczegóły przyjęcia weselnego: menu, dekoracja sali;
- ustalić szczegóły dotyczące repertuaru muzycznego i prowadzenia zabawy przez zespół, ustalić rodzaj zdjęć, miejsce ich wykonania (plener, studio), ustalić szczegóły dotyczące filmu wideo;
2 tygodnie wcześniej
- ostatnie przymiarki strojów ślubnych;
- zweryfikować ostatecznie listę gości, w restauracji określić ich ilość;
- przygotować i przekazać na miejsce wesela ewentualne wizytówki na stół, plan rozsadzenia gości;
- przygotować listę rzeczy do zabrania w podróż poślubną tydzień wcześniej;
- spotkanie z księdzem, organistą w celu ustalenia szczegółów uroczystości, oprawy muzycznej, dekoracji;
dzień przed uroczystością
- spakować walizki dzień przed uroczystością;
- odebrać wiązanki kwiatów;
- przygotować dokumenty, obrączki kosmetyczkę z chusteczką i zapasowymi pończochami;
- spacer, rozmowa z kimś bliskim, relaks, manicure, fryzjer, makijaż;
- złożyć wszystkie pamiątki do jednego kuferka;
- sprawdzić dekoracje;
- narzeczeni po raz drugi przystępują do spowiedzi;
po ślubie
- rozesłać podziękowania za obecność, pamięć, prezenty;
- złożyć wszystkie pamiątki do jednego kuferka;
- przesłać informacje do odpowiednich instytucji o zmianie nazwiska, adresu zamieszkania, zmianie dowodu osobistego itd.;
- żyć długo i szczęśliwie,,,


KONTAKT
an image

Janusz 606 281 338

Rafał 603 701 815


Nowa Dęba, Brzostowa Góra, Kolbuszowa
podkarpackie

Gramy w całym kraju !!!

Email: zbyfek@op.pl

Zbyszek